Meest gestelde vragen - Erkenning van opleidingen

Klik op de vraag om de antwoord te vertonen.

Kan ik één enkele erkenning indienen voor een opleiding in verschillende talen?

Vervolledig uw aanvraag in één taal en vul alle gevraagde velden in. Bevestig daarna uw aanvraag. Er verschijnt dan een bevestigingsvenster met de mogelijkheid om dezelfde aanvraag voor een andere taal in te dienen zonder dat u daarvoor alle info over de opleiding opnieuw hoeft in te voeren. Let erop dat u de opleidingstitel vermeldt in de taal waarin de opleiding gegeven zal worden.

Wat betekent "Omschrijving van de ontwikkelaar"?

Dit verwijst naar de eigenaar van de opleiding/de houder van de "intellectuele eigendomsrechten" van de opleiding. Dikwijls gaat het om de organisatie die de opleiding ontwikkeld heeft.

Wat betekent "Omschrijving van de operator"?

Dit verwijst naar de organisatie die de opleiding verzorgt.

Is het mogelijk om voor één bedrijf verschillende toegangen te krijgen?

Er is per bedrijf maar één combinatie van een gebruikersnaam en een wachtwoord mogelijk. Wie verschillende bedrijven beheert, zal verschillende toegangen krijgen.

Wat gebeurt er als de verantwoordelijke voor de erkenningen het bedrijf verlaat zonder zijn wachtwoord achter te laten?

Bel naar EDUCAM op het nummer 02 778 63 30.

Moet ik via het tabblad "MYEDUCAM" op de EDUCAM-website gaan om mijn erkenningsaanvragen in te dienen?

Niet noodzakelijk. Zodra u uw toegang hebt, kun u de link naar de erkenningsaanvraag bewaren in uw favorieten en u via die link rechtstreeks verbinden. Zo wint u tijd.

Wat moet ik doen om mijn gebruikersnaam en mijn wachtwoord te krijgen?

Bij uw eerste erkenningsaanvraag vragen we u om een formulier in te vullen waarmee u uw toegang tot uw bedrijfsruimte aanvraagt. Na een gegevenscontrole ontvangt u in uw mailbox uw gebruikersnaam en een link waarmee u uw wachtwoord kunt instellen. Uw gebruikersnaam en uw wachtwoord vormen een unieke sleutel voor uw toegang. Bewaar ze zorgvuldig.

Wat moet ik doen als ik binnen de 48 uur geen e-mail krijg met een link om mijn wachtwoord te creëren?

Neem contact op met EDUCAM en bel naar 02 778 63 30.

Waarom heb ik een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig?

Een persoonlijke toegang waarborgt de vertrouwelijkheid van uw bedrijfsgegevens. Het systeem kan u er ook mee identificeren. U hoeft uw gegevens zo dus niet verschillende keren in te voeren.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord niet meer ken?

Ga naar de onthaalpagina MYEDUCAM. Deze bevat een link waarmee u een nieuwe toegang kunt aanvragen.

Wat doe ik als ik mijn gebruikersnaam niet meer ken?

Ga naar de onthaalpagina MYEDUCAM. Deze bevat een link waarmee u een nieuwe toegang kunt aanvragen. Het systeem zal u ook vragen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Wat is een certificerende opleiding?

Een certificerende opleiding is een opleiding die recht geeft op een certificaat als u voor een eindproef slaagt.

Nog steeds geen antwoord op jouw vraag? Aarzel niet en neem contact op met EDUCAM. Bel naar 02 778 63 80 of stuur een mail naar info@educam.be