EDUCAM helpt absOne met de opstart van SmartRepair.be

EDUCAM helpt absOne met de opstart van SmartRepair.be

Het team van de afdeling Business Training, Coaching & Consultancy van EDUCAM verzorgde de digitale strategie van SmartRepair.be, de nieuwe website over SMART-repair in België.
 

AbsOne is gegroeid uit de groep ABS en is een nieuw netwerk met momenteel 15 onafhankelijke koetswerkbedrijven verspreid in heel België. De specialiteit  van absOne: de technologie van SMART-repair, een echte revolutie in de koetswerkwereld.

 
AbsOne wilde niet gewoon de knowhow van het netwerk voorstellen en heeft EDUCAM daarom de digitale strategie van SmartRepair.be toevertrouwd, een nieuw platform dat de voordelen van deze technologie uitlegt aan zowel koetswerkers als consumenten. Deze laatsten kunnen er het dichtstbijzijnde SMART-repairbedrijf vinden op basis van hun geografische plaats en kunnen er onmiddellijk een prijsbestek aan het bedrijf naar keuze vragen.

 
De website biedt ook een interactieve animatie om de voordelen van een SMART-repairherstelling in één oogopslag duidelijk te maken voor verschillende voertuigdelen. De koetswerkers kunnen van deze animatie gebruik maken op hun website, op een tablet aan het onthaal enz.


Als volwaardige partner van absOne heeft EDUCAM gezorgd voor de businessanalyse, de selectie van de dienstverlener, de opvolging van het project en de rangschikking van de website in zoekmotoren.

 
"Deze samenwerking met absOne vat onze benadering van de digitale bedrijfsvoering samen," verklaart Dag Moors, Manager Business Training, Coaching & Consultancy. "De bedrijven uit de mobiliteitssectoren moeten de digitale wereld in hun business integreren en zo consumenten aanspreken op het juiste moment in hun aankooptraject. Anders missen ze kansen in de hypergeconnecteerde omgeving van vandaag. Deze pragmatische visie staat ook centraal in de opleidingen Digital Auto Retail die recent opgestart zijn om de markt te sensibiliseren."