Adviseren en verkopen aan de balie

Opleidingsinhoud

De structuur van een verkoopgesprek aan de balie

  • Ontvangst van de klant aan de balie
  • Behoefteanalyse
  • Engagement

Omgaan met bezwaren

  • Verschillende kwaliteiten en prijzen van de producten beargumenteren
  • Leverbaarheid van producten

Inkomende telefoongesprekken aannemen

  • Het gesprek aannemen
  • De behoefteanalyse aan de telefoon
  • De bestelling telefonisch verkopen

Doelstelling

Na het volgen van deze opleiding is de deelnemer in staat om:

  • het verschil aan te geven tussen een "warm" en een "koud" onthaal aan de balie;
  • de juiste vragen te stellen om de behoeften van de klant te inventariseren;
  • een product te beargumenteren volgens de geïnventariseerde behoeften;
  • een deel-, proef- en slotafsluiting te gebruiken;
  • met de meest voorkomende bezwaren aan de balie om te gaan;
  • de telefoon aan te nemen en een telefonisch verkoopgesprek te voeren.

Doelgroep

Baliemedewerkers die commerciële vaardigheden willen aanleren of ze aanscherpen.

Leermiddelen

  • Opleidingshandboeken.
  • Werkbladen.
  • Een Powerpointpresentatie.
  • Rollenspelen. De opleiding is praktisch opgevat. 
Sector
Garagebedrijf
Koetswerkbedrijf
Metaalhandel
Terugwinning van metalen
Type
In Company
Open
Duur
2 dagen
Prijs open sessie
€ 530.00 Excl. BTW
Code:
202258

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.