Adviserend verkopen (2d)
Opleidingsinhoud
Dag 1
- Verkoopplan
- Psychologie van de klant
- Het gesprek openen
- Sell-o-gram
- Behoefteanalyse
- Vraag- en luistertechnieken
Dag 2
- Soorten bezwaren
- Leren omgaan met bezwaren
- Argumenteren met het belang van de klant voor ogen
- Koopsignalen detecteren en erop inspelen
- Nazorg als aanzet tot herhalingsaankoop
- Persoonlijke organisatie voor duurzaam succes in een verkoopcarrière
Doelstelling
Door deze tweedaagse opleiding te volgen verwerft de deelnemer een stevig commercieel fundament in de verkoopkunde. Hij ontwikkelt een commerciële reflex door de behoeften van de klant accuraat te leren inschatten en zijn verkoopargumentatie hierop af te stemmen. Hij leert zijn verkoopargumentatie gestructureerd te inventariseren en gericht te gebruiken. Hij leert om te gaan met algemene en specifieke bezwaren en leert te zoeken naar een effectief akkoord en verkoopafsluiting voor zijn eigen productportfolio.
Doelgroep
Beginnende verkopers en verkopers die hun verkoopvaardigheden grondig willen opfrissen.
Leermiddelen
- Opleidingshandboeken
- Een Powerpointpresentatie
- Werkbladen
- Rollenspelen
Bedrijven
Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan
Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.
Onderwijs
Andere interessante opleidingen
Niet gevonden van je zocht? Deze opleidingen kunnen jou ook interesseren.