Automotive Business Class

Wat en waarom?

Is uw bedrijf klaar voor een succesvolle toekomst?

Vandaag zijn er 3 cruciale uitdagingen waarmee garagebedrijven te kampen hebben:

ABC - 3 grote uitdagingen
 

Meer concurrentie en lagere marges zetten uw rentabiliteit onder druk
  • Hoe houdt u in deze context uw organisatie economisch leefbaar?
  • Hoe staat het met uw rentabiliteit?
  • Verlopen uw sales- en aftersales processen efficiënt?
  • Is uw staf in staat om u te ondersteunen in uw strategie?
Consumentengedrag verandert onder invloed van het internet
  • Is uw organisatie al afgestemd op de nieuwe consument?
  • Benut u alle mogelijkheden van internet en sociale media al?
  • Onderhouden uw teams een kwalitatieve relatie met de goed geïnformeerde klant?
Goede, nieuwe arbeidskrachten zijn schaars
  • Hebt én houdt u de juiste expertise in huis?
  • Hoe maakt u uw garage aantrekkelijk voor nieuwe werknemers?
  • Doet u al aan talentmanagement om uw medewerkers gemotiveerd te houden?

Wat kan deze unieke opleiding u bijbrengen?

Toename van het winstmarge

Verhogen van rendabiliteit dankzij efficiëntere processen, nieuwe producten en diensten, herbekijken van het business- en verdienmodel.

Meer klanten door beter gebruik van digitale media

Inzicht verwerven in het digitale pad dat de klant tot aan de deur van uw onderneming brengt.

Versterken van motivatie medewerkers

Inzicht in de drijvers van oude en nieuwe generaties medewerkers en de invloed die u als bedrijfsleiding kan uitoefenen op uw aantrekkelijkheid als werkgever.

Programma & doelstelling

Leer nu uw sales- of aftersalesafdeling optimaal te managen voor de uitdagingen van morgen

De competentieontwikkeling van uw medewerkers is een doorslaggevende factor voor de toekomst van uw onderneming. Gedurende 12 opleidingsdagen behandelen we alle facetten die u nodig hebt om uw sales- of aftersalesafdeling optimaal te managen. De sales- en aftersalesdomeinen worden geanalyseerd op hun vermogen tot rendabele synergie binnen het autobedrijf. Zo bent u beter gewapend om de uitdagingen van morgen aan te gaan.

Programma op het ritme van uw bedrijf

Deze opleiding van 12 dagen houdt maximaal rekening met de drukke agenda van de deelnemers. Door de cursus in de namiddag en op variabele weekdagen in te plannen streven we naar een haalbare combinatie met de bedrijfsrealiteit.

  • Dag 1 - Introductiedag
  • Dag 2 - Juridisch / wetgeving
  • Dag 3 - Workshop Automotive Business Model
  • Dag 4 - Impact analyse : HR 1
  • Dag 5 - Impact analyse : HR 2
  • Dag 6 - Impact analyse : FINANCE 1
  • Dag 7 - Impact analyse : FINANCE 2
  • Dag 8 - Impact analyse : SALES 1
  • Dag 9 - Impact analyse : SALES 2
  • Dag 10 - Impact analyse : OPERATIONEEL 1
  • Dag 11 - Impact analyse : OPERATIONEEL 2
  • Dag 12 - Slotdag: presentatie New MAB - Business Model Canvas

Voor wie?

De opleiding is op maat ontwikkeld voor kaderfuncties in het garagebedrijf: bedrijfsleiders, afdelingshoofden van de sales en aftersales, werkplaatsleiders enz.

Waarom de Automotive Master Class volgen?

Bekijk de getuigenis van deze overtuigde deelnemer:

De opleiding geeft ons vooral een ruimere blik op de realiteit. Het leuke aan het feit dat EDUCAM dit organiseert is vooral hun onafhankelijkheid, wat er ook voor zorgt dat je met een heel open blik naar de zaken kijkt.

Jeroen Vergeylen, Fleet & Marketing verantwoordelijke - Metropool 4x4 nv

Deze opleiding wordt gesteund door TRAXIO.

Traxio logo

Sector
Garagebedrijf
Type
In Company
Duur
4 dagen en meer
Code:
ABC

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.