Efficiëntie met de interactieve receptie

Opleidingsinhoud

Hoewel de interactieve receptie al te vaak beschouwd wordt als een verplichting, biedt ze ook een opportuniteit voor de receptionist in zijn versterkte rol als aftersalesambassadeur. Ze biedt hem niet alleen de opportuniteit om zijn relatie met de klant te versterken, maar ook extra informatie in te winnen om reparatiewerkzaamheden efficiënter uit te voeren of zelfs advies te verschaffen aan de klant.

Tijdens de opleiding komen volgende punten aan bod:

  • Waarom een interactieve receptie?
  • Rol en taak van de receptionist
  • Stappen van de interactieve receptie
  • De klant klantgericht adviseren
  • Koopsignalen detecteren en aanwenden

Doelstelling

Deze opleiding streeft volgende leerdoelen na:

  • De deelnemer is in staat om interactief onthaal gestructureerd uit te voeren
  • De deelnemer kan de klant adviseren over de toestand van zijn voertuig
  • De deelnemer kan koopsignalen detecteren en aanwenden

Doelgroep en voorkennis

Receptionisten die (zullen) werken in de context van een interactieve receptie.

Sector
Garagebedrijf
Type
In Company
Duur
≤ 1 dag
Code:
603415

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.