Klantencontacten
Context
In de garagesector, hebben de techniekers weinig contacten met klanten. Wanneer het wel gebeurt moeten ze over communicatie competenties beschikken om op een professionele manier te kunnen antwoorden. Deze opleiding brengt de nodige competenties bij om verschillende situaties aan te kunnen.
Opleidingsinhoud
Basis van een goede communicatie :
- Communicatie process
- Belang van het taalgebruik
- Luisteren - Samenvatten - Valideren :
- actief luisteren naar de klant
- de juiste vragen stellen om de juiste informatie te bekomen
- nagaan of de klant het goed begrepen heeft
- Typologie van de klant : communicatie situaties in de werkplaats
- Zich voorstellen aan de klant
- Een diagnose stellen
- De uitgevoerde werken uitleggen
- Technische gegevens uitleggen aan de klant
- Moeilijke situaties :
- slecht nieuws brengen
- meningsvershil over de diagnose
- de klant komt terug met hetzelfde probleem
Doelstellingen
Op een efficiënte en professionele manier communiceren met elke type klant tijdens het gesprek over het voertuig.

Voor bedienden wordt deze opleiding financieel ondersteund door Cevora.
Meer informatieBedrijven
Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan
Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.
Onderwijs
Andere interessante opleidingen
Niet gevonden van je zocht? Deze opleidingen kunnen jou ook interesseren.