Klantgericht van A tot Z
Opleidingsinhoud
- Klantgericht omgaan, waarom zouden we?
- Waarom zouden we ons druk maken?
- Momenten van waarheid, door de bril van de klant
- Klantgericht in TEAM: afspraken respecteren en intern communiceren
- Een klantgericht adviesgesprek
- Waarom een telefoon bijzonder is
- Positivisme uit het hart, meer dan een glimlach
- Contact leggen, eerste indruk en openingszin
- Vragen stellen, luisteren, samenvatten en doorvragen
- Argumenteren is eigenschappen matchen met klantenbehoeften
- De klant zegt (even) neen: omgaan met weerstanden, vragen en valse baarden
- Controle houden en afsluiten
- Lastige momenten of lastige klanten?
- Minder prettig nieuws brengen
- Moeilijke momenten: klachten onthalen met de glimlach
Doelstelling
Na het volgen van deze opleiding is de deelnemer in staat om klantgericht en adviserend te reageren in persoonlijke contacten met klanten. De deelnemer:
- kan zijn rol als bedrijfsambassadeur opnemen
- kan een adviserend, serviceverlenend gesprek aangaan
- kan positief en professioneel op een klacht reageren
- kan bondig verslag uitbrengen van de belangrijkste elementen in een klantencontact
Doelgroep & voorkennis
Frontlinie-medewerkers die regelmatig persoonlijk contact hebben met de klant. Er is geen specifieke voorkennis vereist.
Leermiddelen
Praktijkoefeningen, rollenspelen, cases, een handboek en een Powerpointpresentatie.
Bedrijven
Type
Duur
Standaardtarief
€ 600.00 Excl. BTW
Sectortarief
€ 540.00 Excl. BTW
*Deze opleiding is gratis voor specifieke profielen. Meer informatie
Code:
202252Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan
Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.
Onderwijs
Andere interessante opleidingen
Niet gevonden van je zocht? Deze opleidingen kunnen jou ook interesseren.