Klantgerichtheid voor toekomstige technici

Opleidingsinhoud

  1. Hoe een klant goed ontvangen?
  2. Is de klant koning?
  3. Kunnen oriënteren, gerust stellen en gebruiken van de juiste bewoordingen tegenover de klant 
  4. Assertiviteit, agressiviteit en passiviteit 
  5. Zelfanalyse t.o.v. situaties waarmee u geconfronteerd zult worden in het bedrijfsleven

Doelstelling

  • Een beeld krijgen van de eigen "klantgerichte rol" als automecanicien
  • Kritisch kijken naar het aspect "klant is koning"
  • Hoe klantgericht zijn?: de vijf fasen van een klantgericht gesprek
  • Het verschil zien tussen assertief, agressief of passief gedrag en jezelf klantgericht assertief opstellen

Doelgroep & voorkennis

Deze opleiding wordt georganiseerd voor het derde jaar van de leertijd en voor technische leerlingen uit het vijfde, zesde en zevende jaar van het voltijds middelbaar onderwijs (enkel in een studierichting verwant aan de autosector).

Er wordt aangeraden dat de deelnemers reeds een stage-ervaring achter de rug hebben voordat ze de opleiding volgen, maar dit is geen vereiste.

Leermiddelen

Handboek en slides.

Sector
Garagebedrijf
Type
In Company
Open
Duur
≤ 1 dag
Prijs open sessie
€ 265.00 Excl. BTW
Code:
209329

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.