Prospecteren (2d)

Opleidingsinhoud

Dag 1

  • Belang en zin van prospectie
  • De canvasmethode van prospectie
  • Prospectklassificatie
  • Prospectiestructuur
  • Prospectieplan
  • Telefonische prospectie

Dag 2

  • Concrete leads stimuleren
  • Leadkanalen opzetten, gebruiken en onderhouden
  • Een prospectiegesprek openen
  • Verkoopondersteunend gedrag bij het bezoek
  • Offertes opvolgen 

Doelstelling

Na het volgen van deze opleiding beschikt de deelnemer over voldoende kennis om zelfstandig een prospectieplan op te stellen en uit te voeren. Aan de hand van een aangeleverd sjabloon stelt hij tijdens de opleiding onder begeleiding een prospectieplan op dat hij meteen na de opleiding kan gebruiken. Hij leert de essentiële vaardigheden met betrekking tot het uitvoeren van een prospectieplan:

  • een prospectieactie organiseren;
  • een prospectiegesprek voeren aan de telefoon;
  • een eerste gesprek met een nieuwe potentiële klant voorbereiden en uitvoeren.

Doelgroep

Beginnende verkopers en verkopers die hun prospectievaardigheden grondig willen opfrissen.

Leermiddelen

  • Opleidingshandboeken
  • Een Powerpointpresentatie
  • Een sjabloon van een prospectieplan
  • Werkbladen
  • Rollenspelen 
Sector
Garagebedrijf
Koetswerkbedrijf
Metaalhandel
Type
In Company
Open
Duur
2 dagen
Prijs open sessie
€ 530.00 Excl. BTW
Code:
202264

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.