Uitdagende communicatiesituaties

Opleidingsinhoud

  • Structuur van een klantgericht adviesgesprek
  • Waarom een telefoon bijzonder is
  • Lastige momenten of lastige klanten?
    • De klant zegt (even) neen: omgaan met weerstanden, vragen en valse baarden
    • Minder prettig nieuws brengen
  • Moeilijke momenten: klachten onthalen met de glimlach

Doelstelling

Na het volgen van deze opleiding is de deelnemer in staat om klantgericht en adviserend te communiceren in diverse situaties met klanten. De deelnemer:

  • kan zijn rol als bedrijfsambassadeur opnemen, ook in moeilijkere situaties
  • kan een adviserend, serviceverlenend gesprek voeren in specifieke situaties, zoals:
    • bij weerstand van de klant
    • bij klachten
    • bij slecht nieuws
    • tijdens een telefoongesprek
    • kan bondig verslag uitbrengen van de belangrijkste elementen in een klantencontact

Doelgroep & voorkennis

Medewerkers die regelmatig contact hebben met klanten in diverse situaties.
Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Leermiddelen

  • Een handboek
  • Werkbladen met praktijkoefeningen, rollenspellen en cases
  • Een Powerpointpresentatie
Sector
Garagebedrijf
Koetswerkbedrijf
Metaalhandel
Terugwinning van metalen
Type
In Company
Open
Duur
≤ 1 dag
Prijs open sessie
€ 265.00 Excl. BTW
Code:
202256

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.