Van onthaal tot interactieve receptie

Opleidingsinhoud

Dag 1

  • De rol en het belang van de receptionist in het autobedrijf
  • Communicatie en feedback

Dag 2

  • Klantentypologie en het eerste contact
  • Effectief telefoneren
  • Koopsignalen detecteren en gebruiken

Dag 3

  • Omgaan met werkdruk
  • Klachtenbehandeling en conflicthantering

Doelstelling

Na het volgen van deze opleiding is de deelnemer in staat om zijn communicatie als middel in te zetten tot het optimaliseren van de aftersales rendabiliteit.

De deelnemer kan:

  • zijn activiteiten in verband brengen met de optimalisering van de werkplaatsrendabiliteit;
  • de zeven contactmomenten met de klant professioneel en klantgericht volbrengen;
  • omgaan met de dagelijkse werkdruk en weet wat hij hieraan kan doen om zijn werk met een comfortabeler gevoel te volbrengen. 

Doelgroep & voorkennis

Receptionisten in autobedrijven. Een eerste relevante werkervaring is aangewezen.

Leermiddelen

  • Handboeken.
  • Een Powerpointpresentatie
  • Werkbladen
  • Rollenspelen
Sector
Garagebedrijf
Koetswerkbedrijf
Type
In Company
Open
Duur
3 dagen
Prijs open sessie
€ 795.00 Excl. BTW
Code:
202184

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.