Van onthaal tot interactieve receptie
Opleidingsinhoud
Dag 1
- De rol en het belang van de receptionist in het autobedrijf
- Communicatie en feedback
Dag 2
- Klantentypologie en het eerste contact
- Effectief telefoneren
- Koopsignalen detecteren en gebruiken
Dag 3
- Omgaan met werkdruk
- Klachtenbehandeling en conflicthantering
Doelstelling
Na het volgen van deze opleiding is de deelnemer in staat om zijn communicatie als middel in te zetten tot het optimaliseren van de aftersales rendabiliteit.
De deelnemer kan:
- zijn activiteiten in verband brengen met de optimalisering van de werkplaatsrendabiliteit;
- de zeven contactmomenten met de klant professioneel en klantgericht volbrengen;
- omgaan met de dagelijkse werkdruk en weet wat hij hieraan kan doen om zijn werk met een comfortabeler gevoel te volbrengen.
Doelgroep & voorkennis
Receptionisten in autobedrijven. Een eerste relevante werkervaring is aangewezen.
Leermiddelen
- Handboeken.
- Een Powerpointpresentatie
- Werkbladen
- Rollenspelen
Bedrijven
Sector
Type
Duur
Standaardtarief
€ 900.00 Excl. BTW
Sectortarief
€ 810.00 Excl. BTW
*Deze opleiding is gratis voor specifieke profielen. Meer informatie
Code:
202184Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan
Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.
Onderwijs
Andere interessante opleidingen
Niet gevonden van je zocht? Deze opleidingen kunnen jou ook interesseren.