Niet-technische opleiding in de kijker: Commercieel adviseren voor de servicetechnicus

Niet-technische opleiding in de kijker: Commercieel adviseren voor de servicetechnicus

Niet alleen op technologisch vlak volgen de evoluties elkaar snel op. Ook de manier waarop klanten en bedrijven met elkaar omgaan is de laatste jaren enorm veranderd. EDUCAM beschikt over een ruim aanbod van niet-technische  trainingen die inspelen op die evoluties.

“Commercieel adviseren voor de servicetechnicus” is specifiek afgestemd op de servicetechnicus die vaak in moeilijke omstandigheden zijn werk uitvoert.

Op het eerste zicht lijkt het niet het juiste moment om tijdens een reparatie over vervangingen en onderhoudscontracten te spreken. Maar net dan kan een probleem veranderen in een opportuniteit: de klant wil maar al te graag horen hoe hij in de toekomst gespaard blijft van ongemakken.

De adviserende servicetechnicus treedt dan op als een soort vertrouwensman die tactisch en eerlijk communiceert en de klant een persoonlijke oplossing aanreikt. Hierdoor kan het bedrijf zich onderscheiden van zijn concurrenten.

Er is dus een belangrijke rol weggelegd voor de servicetechnicus die naast zijn technische kennis ook commerciële vaardigheden nodig heeft. Aan de hand van praktijkcases worden deze aangeleerd. Daarbij wordt veel aandacht besteed aan communicatietechnieken en adviesstijlen.

Op het einde van de opleiding is de servicetechnicus in staat om als een “bedrijfsambassadeur”  een commerciële en adviserende rol op te nemen.

Wilt u meer weten over de training "Commercieel adviseren voor de servicetechnicus", contacteer Dag Moors of stel uw vragen via info@educam.be.

De eerstvolgende Open Sessies vinden plaats op 15 of 20 september 2011 in het EDUCAM Training Center Lokeren. Inschrijven kan via e-mail bij Claire Thersssen: ctherssen @educam.be

U kan de fiche over de opleiding "Commercieel adviseren voor de servicetechnicus" hier downloaden.