Steile opmars van niet-technische opleidingen

Steile opmars van niet-technische opleidingen

Iedereen is overtuigd van het belang van permanente bijscholing. Nieuwe technologieën vereisen nieuwe kennis en technische training. Dit heeft ook een impact op hoe klanten en bedrijven met elkaar omgaan. De niet-technische opleidingen van EDUCAM komen daaraan tegemoet.

Dag Moors, consulent niet-technische opleidingen bij EDUCAM, volgt deze evolutie al jaren en merkt een steile opmars in het segment van de niet-vaktechnische opleidingen. Over het waarom heeft hij een duidelijke visie:

“Dat komt door de complexere producten en organisaties, de grote hoeveelheid informatie waarmee we moeten kunnen omgaan, de diversiteit in de teams, de opkomst van virtueel management en het belang van networking. Die elementen veranderen de business voortdurend en maken permanente vorming noodzakelijk, zowel in grote als kleinere organisaties”.

Consumenten worden steeds mondiger en veeleisender maar ook professionele klanten verwachten een persoonlijke aanpak van hun vragen en behoeften. EDUCAM beschikt al jaren over een ruim assortiment van open opleidingen. Deze kunnen ook volledig afgestemd worden op de specifieke noden van uw bedrijf en medewerkers.

Voor de meeste bedrijven volstaan de generieke opeidingen waar ook deelnemers uit andere bedrijven aan kunnen deelnemen. Dag Moors: “Inderdaad, op dit ogenblik is er veel belangstelling voor generieke trainingen die niet heel erg specialistisch zijn. Bedrijven willen kant-en-klare producten die onmiddellijk inzetbaar zijn. Natuurlijk stemmen we die wel op maat voor de klant af en houden we rekening met het activiteitengebied van het bedrijf. Maar dat is geen maatwerk. Het maakt deel uit van het normale voorbereidingsproces van een opleiding.”

“Leiding geven op de werkvloer” kent een groot succes. Twee medewerkers van de firma Dejond namen onlangs deel aan deze training en waren enthousiast. Tom Van Gijsegem getuigt: “De opleiding heeft mij veel bruikbare tips bezorgd. Toetsing aan reële situaties zeer herkenbaar.”

Ondertussen zijn er al 3 nieuwe niet-technische trainingen:

  1. Adviserend verkopen aan de toonbank
  2. Prospecteren en adviserend verkopen
  3. Commercieel handelen voor de servicetechnicus

Met deze trainingen legt u nog meer de nadruk op externe klantgerichtheid en interne efficiëntie, wat het uiteindelijke eindproduct en de klantenservice verbetert.

Wilt u meer weten over het aanbod van niet-technische opleidingen of wenst u deel te nemen aan een open sessie, contacteer Dag Moors of stel uw vragen via info@educam.be.