De autowerkplaats gezien vanuit de klant

Opleidingsinhoud

Al te vaak wordt enkel in de richting van de receptionist gekeken als het gaat om de kwaliteitsbeleving van de klant in de aftersales. Maar hoe vaak krijgt een klant zijn auto terug met een vetvinger op, of andere radio-instellingen, of een gewijzigde stand van spiegels of autostoelen? Kortom, de technicus moet zijn steentje bijdragen om een optimale klantbeleving te creëren die verder reikt dan een goede reparatie.

Tijdens de opleiding komen volgende thema's aan bod:

  • Wat betekent "customer fulfillment" voor de technicus ?
  • Stappen in het aftersalesproces
  • Tevreden klanten – Momenten van de waarheid
  • De communicatiegereedschappen op de werkvloer
  • Regels om een goede probleemanalyse uit te voeren
  • Klantgericht handelen vanuit de werkplaats
  • Conclusies

Doelstelling

Deze opleiding streeft volgende leerdoelen na:

  • voor het eigen atelier acties en attitudes identificeren die de "customer fulfillment" negatief beïnvloeden
  • concrete verbeteracties identificeren
  • schriftelijke en mondelinge communicatie met de brigadier en receptionist verbeteren zodat de receptionist de klant beter en tijdiger kan informeren over de uit te voeren of uitgevoerde werkzaamheden en de bijbehorende kosten en timing.

Doelgroep en voorkennis

Technici van een werkplaats in een concessie (personenwagens, vrachtwagens en tweewielers).

Sector
Garagebedrijf
Type
In Company
Open
Duur
2 dagen
Prijs open sessie
€ 530.00 Excl. BTW
Code:
207320

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.