De autowerkplaats gezien vanuit de klant
Opleidingsinhoud
Al te vaak wordt enkel in de richting van de receptionist gekeken als het gaat om de kwaliteitsbeleving van de klant in de aftersales. Maar hoe vaak krijgt een klant zijn auto terug met een vetvinger op, of andere radio-instellingen, of een gewijzigde stand van spiegels of autostoelen? Kortom, de technicus moet zijn steentje bijdragen om een optimale klantbeleving te creëren die verder reikt dan een goede reparatie.
Tijdens de opleiding komen volgende thema's aan bod:
- Wat betekent "customer fulfillment" voor de technicus ?
- Stappen in het aftersalesproces
- Tevreden klanten – Momenten van de waarheid
- De communicatiegereedschappen op de werkvloer
- Regels om een goede probleemanalyse uit te voeren
- Klantgericht handelen vanuit de werkplaats
- Conclusies
Doelstelling
Deze opleiding streeft volgende leerdoelen na:
- voor het eigen atelier acties en attitudes identificeren die de "customer fulfillment" negatief beïnvloeden
- concrete verbeteracties identificeren
- schriftelijke en mondelinge communicatie met de brigadier en receptionist verbeteren zodat de receptionist de klant beter en tijdiger kan informeren over de uit te voeren of uitgevoerde werkzaamheden en de bijbehorende kosten en timing.
Doelgroep en voorkennis
Technici van een werkplaats in een concessie (personenwagens, vrachtwagens en tweewielers).

Voor bedienden wordt deze opleiding financieel ondersteund door Cevora.
Meer informatieBedrijven
Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan
Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.
Onderwijs
Andere interessante opleidingen
Niet gevonden van je zocht? Deze opleidingen kunnen jou ook interesseren.