Customer fulfillment

Maak van klantenervaring uw onderscheidende troef

Uw verdienmodel verschuift van verkoop naar service. De klantenbeleving in uw concessies is dan ook cruciaal voor de toekomst van uw business in de automotive sector. Tevreden klanten zijn een onmisbare troef om een gezond, resultaatgericht en blijvend rendabel netwerk te runnen.

De harde cijfers: lagere tevredenheid = inkomstenverlies

De resultaten van een Britse studie* liegen er niet om. De helft van de concessiebedrijven krijgt een onvoldoende op het nakomen van klantenverwachtingen. Geen enkel wagenmerk haalt een klantentevredenheidsscore van meer dan 7,5/10. Nochtans bepaalt deze tevredenheidsscore of klanten terugkomen en uw concessie dus meer inkomsten kan genereren!

*Bron: J.D. Power 2016 UK Customer Service Index (CSI) Study,SM

“Er is een heel duidelijk oorzakelijk verband tussen klantentevredenheid en loyaliteit aan de garage en het merk.”

Dag Moors, Manager Business Training, Coaching & Consultancy EDUCAM.

De oplossing: leg een foutloos serviceparcours af!

De veeleisende klant van vandaag verwacht een vlekkeloze service van A tot Z. Dit vraagt in uw concessie om efficiënte processen, waarbij de kwaliteitszorg van elke afdeling perfect is afgestemd van receptie over werkplaats tot aftersales. Eindbestemming: een sterke concurrentiepositie met service met een grote S als onderscheidende troef.

Enkel als elke medewerker het belang van tevreden klanten begrijpt én perfect weet wat hij of zij kan doen om hier zijn steentje toe bij te dragen, vermijdt u dat de customer service in uw concessie uit één van de 8 cruciale bochten gaat. In een moderne servicecultuur leiden motivatie, competentie én samenwerking tot betere resultaten ten dienste van de klant.`

Voor wie is dit opleidingsprogramma bedoeld?

Duur
Modulair
Code:
CFULL

Deze opleiding organiseren enkel voor een groep medewerkers van uw bedrijf?
Vraag uw InCompany opleiding aan

Deze opleiding op maat van jouw bedrijf?
Neem contact op met EDUCAM voor een afspraak.